Saturday, June 30, 2007

حتى الشحاتة بقى فيها تمثيل !!



موقفين شوفتهم بعينا خلونى اضرب كف على كف !! huh.gif .. للدرجة ديه يا جماعة الناس بتمثل عشان تشحت dry.gif

موقف حصل فى بداية الترم ده .. كنت مرة فى الجامعة و كنت مروح فا اوقات بمشى لغاية مسجد النور عشان اركب حاجة متجهة ناحية المطار ..

المهم و انا ماشى على رصيف تجارة فا فى نفق العباسية ماشى لاقيت واحد ست كبيرة فلاحة معاها السبت بتاع الجبنة و الحاجات ديه و طبق بيض مكسور ( مش طبق كامل الذكية لا كام بيضة كده ) و مادة ايديها ..

انا كنت شوفت نفس الموقف فى مسلسل نفس الحركة سعاد نصر عملتها !! laugh.gif .. جيه فى بالى ان الست بتمثل زى الموقف اللى شوفته فى المسلسل والله biggrin.gif

المهم قولت اعدى الناحية التانية عشان اراقبها ههههههه و انا واقف لاقيت ان الست ولا بتعيط ولا الكلام ده و كله هجص × هجص ..

وكل لما حد يجيى يقرب ناحيتها تعيط قال ايه يعنى عشان طبق البيض dry.gif

طبعا مش مشكلة لما تضحى بكام بيضة فى الطبق ... ما هى هتلم ثمن 3 او 4 اطباق بقا

لا ذكية برده حسبتها صح 025.gif

ده كان اول موقف اشوفه ان واحدة بتمثل عشان تشحت .. dry.gif

الموقف التانى بقا ..

يوم خميس و انا راكب المترو عشان رايح اقابل اصحابى فى التحرير واحدة ركبت من رمسيس و شايلة طفل صغير على ايديها ...

و كانت بتقول بصوت عالى ملفت اوى : اقسم بالله العظيم ان الكلام اللى هقوله صدق و حسبى الله و نعم الوكيل لو بكدب و الكلام ده ..

ان بنتها عيانة و مش عارف بتتعالج ب 100 ج بعد الخصم فى مستشفى تبع الدولة حاجات من ديه يعنى ..

انا بصراحة طلبت معايا انزل مع الست ديه المحطة اللى هى نازلة فيها عشان اشوفها قصتها ..

لانى برده شكيت انها تمثيلية .. اه مع العلم انها قالت عندها 5 بنات و ابوهم متوفى و انها محافظة على بناتها الكبار و مش ممشياهم فى الحرام ( جميل كده صح )

المهم على حظى نزلت نفس المحطة اللى انا كنت هنزل فيها ( انور السادات ) بس فضلت وراها .. طلعت من سلم المفروض مطلعش منه بعيد يعنى لانى المفروض اطلع عالسلم اللى بيطلع على كنتاكى ..

المهم بعد ما طلعت لاقيت واد صغير هييييييييييه هييييييييييه ماما جت ماما جت !! blink.gif blink.gif .. على الست اللى كانت بتشحت ( هى قالت عندها 5 بنات واخدين بالكم ؟!! )

المهم دخلت يمين جنب سلم المترو لاقيت راجلين اعدين تحت شجرة راحت اعدت معاهم واحد بتاع ولاعات و التانى مناديل و سجاير و الحاجات ديه ..

بصيت كده يا ولاد ال ......... dry.gif

بقا ده اللى جوزك ميت و عندك 5 بنات بتجرى عليهم .. لا و عمالة تهزر مع واحد فيهم ( تقريبا هوه ده جوزها ) و تضحك و بتاع ..

وتحت كانت هتعيط و لميت اد كده dry.gif dry.gif

فعلا عماااااااااااااار يا مصر !!!

5 comments:

Unknown said...

متفكرنيش بيهم يا لونلى
ده كفايه عند الجامعه
بيبقوا اكتر من الطلبه اساسا
وبحس لما بشوفهم ان مكتوب على وشهم احنا اغنى منكم
يالا ربنا يدى كل واحد على قد نيته

بس البلوج تحفه بجد

Ahmad Hegab said...

عظيمة يا مصر يا ارض اللواء

تقريبا منطقة نفق العباسيه دى ماليانه على اخرها !!! انا شوفت واحد بتاع تمر هندى قبل كدا قاعد و جمبو تمر مدلوق على الارض و البتاعه اللى بيحط فيها التمر جمبو مكسوره روحت مديلو اللى فيه النصيب !! الجمعه اللى بعدها لاقيتو قاعد فى نفس المكان و هو هو نفس الفيلم العربى المهم روحت ماسكه انا و اتنين صحابى و ادينالوا اللى فيه النصيب برضوا بس فى سنانه

البنت الشلبية said...

عجبنى اسلوبك اوى وانت بتحكى عنهم
معلش فى منهم كتير اوى اوى
لكن واجب عليك تدى اى حد يقول لله حتى لو كان غنى

ومتستغربش
منه لله الى خلى ظروف الناس قحط وحولهم لشحاتين او ممثلين

safa7_karmooz said...

حاسس انك مش هتكتب تانى

وهتعمل واحده تالته جديدة

هههههههههههههههه

Unknown said...

شركة تنظيف مجالس بالخبر
شركة تنظيف موكيت بالخبر
شركة تنظيف سجاد بالخبر
شركة عزل اسطح بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة المثالية للتنظيف بالخبر
شركة المثالية لتنظيف المنازل بالخبر
شركة الصفرات للتنظيف