Saturday, June 23, 2007

فى المقطم اثناء تصوير مسلسل


فى البداية البوست اللى هكتبه النهاردة ده كنت كاتبه قبل كده فى مدونة بتاعتى فى احد المواقع و حبيت انقله هنا
ففى ناس البوست بالنسبة لها هيبقى مكرر .. البوست كنت كاتبه فى 11/5/2007


***

النهاردة كنت فى المقطم .. الساعة 10 تقريبا ..

كان فى تصوير مسلسل لخالد ذكى و نادية جندى .. المهم كنت واقف انا و 3 اصحابى و مكان التصوير فوق هضبة متوسطة الارتفاع .. يعنى شايفنهم و هما شايفنا من فوق و طبعا الانوار الجامدة ديه بتاعت التصوير و القلق ده ..

كانوا بيعملوا بروفا للتصوير .. المشهد اللى هيصوره ان نادية واقفة بعيد عن خالد ذكى بحاجة بسيطة كده و بيجرى عليها و يمسكها مسكة .......... اه اه مسكة تمثيل !! laugh.gif

المهم انا و و اصحابى شوفنا البروفا اعدنا نتريق و نضحك و شباب واقفين جنبنا تحت نفس الحكاية .. biggrin.gif

و هما بدأ يصوروا كل لما يجيى خالد ذكى يمسكها أعلى صوتى و اديهم ضهرى و اقول : حرااااااااااااام استغفر الله العظيم يارب انت شايفهم !!! laugh.gif

طبعا المخرج يقول استووووووووب زى ما بنشوف فى الافلام كده laugh.gif نعيد الشوت يا جماعة و بتاع ..

تانى اعادة للمشهد عملت نفس الحوار والله laugh.gif

المخرج زعأ و بتاع يا شباب مينفعش كده عاوزين نشتغل .. فى المرة التالتة عملت نفس الحركة و اول ما يمسكها اقول نفس الجملة laugh.gif laugh.gif

الاستاذ خالد ذكى كلمنا بزوق يا شباب انا اَسف ياريت شوية بعيد عشان نصور ( طبعا بنقطع عليه و مش عارف يمثل الراجل laugh.gif

طبعا طنط نادية فى كل مرة اقول الجملة بتاعتى و انا واقف تحت تعد تضحك بصوت عالى laugh.gif

المهم قولت له ماشى يا استاذ خالد يلا يا شباب نطلع و نقف فوق عند مكان التصوير و كفاية رخامة عالراجل خليه يعرف يمسك !!! اقصد يمثـــــــــــل rolling.gif

بس طلعنا فوق كانوا خدوا الشوت و بيتفرجوا على الاعادة و الشباب واقفين ورا خالد و هوه قاعد و بيتفرجوا و طنط نادية بتجهز للشوت اللى بعده !! biggrin.gif ( بتتعب والله الناس ديه يا جدعان laugh.gif )

بس بقول لواحد صاحبى احنا فى المقطم يعنى الناس ديه هتخلص وتشرب !! blink.gif laugh.giflaugh.gif

اعد يضحك و شباب سامعين الحوار اعدوا يضحكوا جامد فا خالد بيبص ورا لاقنى .. قالى انت تانى مش انت اللى كنت عامل ازعاج تحت biggrin.gif

قولت له معلش و بتاع .. ممكن صورة اوى اوى يا حبيبى ( جملة كل مشهور biggrin.gif ) و اتصورت معاه شكرا يا استاذ خالد ..

اى خدمة يا حبيبى بس بلاش ازعاج فى الشوت .. ( الراجل بيحب التركيز فى الشغل اللى فى ايده يا جدعان laugh.gif )

8 comments:

Mesh Awy said...

يخربيت كدا يابنى

انا نفسى هيقف من كتر الضحك

دانت غلس فحت :D

وشوشني said...

هههههههه

ماشي يا عم الجامد انا لو منك ماكنتش سكت هما اشتروا المقطم واحنا منعرفش ولا ايه

حلوة الغلاسه اجمل حاجه في الدنيا الغلاسه والاماضه
يلا باي

catroz said...

يا ضياااء انت دمااااغ اساسا

انا شفت البوست ده قبل كده و رديت عليه
بس بصراحه لو قريته 7000 مره ولا هزهق منه
احلى حاجه فيك انت رخم يا ابنى
"وش بيطلع لسانه"
بس مش ارخم منى طبعااا
:D

^-^ LoNeLy ^-^ said...

مش اوى :
والله يا ابنى انا اصلا مش غلس بس طلبت كده وقتها بقا عادى كنت مهيس فحت :D

وشوشنى :
منورة البلوج بجد :D
عادى بقا انا قولت كفاية غلاسة لانهم كانوا وصلوا لمرحلة صعية يا عينى ههههههههههه

كات روز :
منا عارف انا دماغ ههههههه
اها منا قولت البوست كتبته من فترة على مدونات احدى المواقع :D
طب اوعى ترجعى فى كلامك بقا و اعدى اقريه 7000 مرة :D

عمرو فكرى said...

قديمة :P

Alice said...

مسخره
كنت هفطس من الضحك
عليكو رخامه يعني رخامه رخامه

Eslam Samir said...

حرااااااااااااام استغفر الله العظيم يارب انت شايفهم !!!

ههههههههههههههههههههههههههههه

والله معك حق

و طنط نادية بتضحك

لا حول و لا قوة الا بالله

الراجل عايز يمسك

هههههههههههههههه

Eslam Samir said...

حرااااااااااااام استغفر الله العظيم يارب انت شايفهم !!!

ههههههههههههههههههههههههههههه

والله معك حق

و طنط نادية بتضحك

لا حول و لا قوة الا بالله

الراجل عايز يمسك

هههههههههههههههه